Konferencja prasowa. Fot. Ville de Carcassonne

Francuscy samorządowcy doszli do wniosku, że dalsze promowanie Carcassonne jako oryginalnego średniowiecznego miasta” nie znajduje już uzasadnienia. To efekt ich wizyty w Szydłowie.

Kilka dni temu w naszym mieście przebywał mer Carcassonne, Gérard Larrat, wraz z kilkuosobową delegacją. Był zachwycony autentyzmem Szydłowa, murami obronnymi i królewskim zamkiem. Największe wrażenie zrobiła na nim Brama Krakowska. „Oh là là, elle est magnifique !” – powiedział zachwycony włodarz. W samym Muzeum Zamków Królewskich spędził ponad godzinę, a w zamku doświadczył spotkania z czarownicą Szydłochą. Ta oczarowała go do tego stopnia, że pobyt Larrata w Polsce przedłużył się o kolejny dzień.

Po powrocie do Francji mer zwołał konferencję prasową podczas której zakomunikował, że nowe hasło promocyjne Carcassonne to od teraz „Carcassonne – le Szydłów français” (pol. Carcassonne – francuski Szydłów).

Mer zapowiedział też sprowadzenie młodych śliwkowych drzewek z Szydłowa. Winnice wokół francuskiej atrakcji turystycznej będą sukcesywnie zastępowane przez sady śliwowe. Jak tłumaczył oszołomionym nieco dziennikarzom, śliwki mają nadać Carcassonne jeszcze więcej autentyczności. Szczegóły współpracy mają zostać omówione podczas rewizyty delegacji z Szydłowa w Carcassonne.

Szydłów inspiruje świat!

P. Walczak

Szydlów, joyau médiéval polonais, inspire Carcassonne

Artykuł z wizyty w Grands Reportages.

Plakat Carcassonne – le Szydłów français vous attend !

Pojawiły się już pierwsze plakaty z nowym hasłem promocyjnym.